Do you buy fashion magazines?

Godinama ne kupujem modne magazine. Poslednje što sam kupila bio je L'Officiel, i to februarski broj 2009. (Morala sam da ga pronađem, čisto da bi i sama videla koliko dugo sam bez zvanične modne literature). A ne kupujem iz jednostavnog razloga. U odnosu na široka prostranstva interneta, suviše su ograničeni, selektivni, i siromašni. Daju samo mrvice, i oduzimaju ono zadovoljstvo uvida u kompletnu sliku, a zatim slektovanja i odabira ličnih favorita. I bez obzira na to koliko volim da pomešam miris tek kupljenog časopisa i sveže skuvane turske kafe, nekako se priča uvek završi tako što mi kafa potraje duže od čitanja/listanja istog. Danas se desilo da čak ni dva časopisa nisi bila dovoljna za jednu kafu, a  pokušala sam i potrudila se da pročitam o čemu su pisali. Uzalud...
Kao što vam je možda poznato Srbija je bogatija za još jedan magazin, Fashion&Friends, čija je promocija bila pre dva dana, koju sam propustila jer me je dovela u dilemu da li da idem ili ne, ali sam na kraju zadovoljna odlukom da veče provedem kući, uz večeru i film sa mojim dragim (a zato o njoj detaljnije možete pročitati kod Marine, MarijeMilice i Aleksandre). Prvi broj je besplatan, i svoj primerak možete nabaviti uz kupljeni Playboy ili Graciu. Taj momenat mi se svideo, a evo i zašto.




Ako ste devojka, možete da bude sebične i kupite čak dva časopisa samo za sebe, trebalo bi da dobijete duplo modno uživanje po ceni jednog. Ako ste momak, možete da ispadnete "fini" i poklonite svojim nežnijim polovinama ovaj vama nekoristan dodatak, da imaju čime da se zanimaju dok zaboravljate na realnost zadubljeni u vaš omiljeni muški magazin. I treća varijanta, moram priznati meni najsimpatičnija. Dakle ako ste devojka, možete da budete totalno frajer i kupite Playboj koji poklonite jačoj polovini dok bi vama ostao jedan totalno ženski časopis. E sad, nakon čitanja novog poklon magazina nisam sigurna koju kombinaciju da vam preporučim, a evo i zašto...
Ja sam kupila onu prvu, a za treću nije ni bilo mogućnosti jer kako saznajem od prodavačice dobili su samo jedan primerak koji je nestao već ranom zorom, na radost nekog njega i nje, mada mislim više na radost njega, sigurno je prošao bolje.
Moj čitalački komentar bi mogao da se svede na jednu rečenicu: drugi broj sigurno neću kupiti. Verujem da nije lako napraviti časopis, ali isto tako verujem da čitaoce ne zanima ništa što nema veze sa njihovim uživanjem u istom.  A evo i nekih od mojih razloga:

  1. Želim da mi časopis traje bar koliko i jedna šolja kafe.
  2. Nijedan časopis  ne može da se poredi sa onim što dobijamo na internetu! A to su uvid u celovitost i svoj lični sud o onome što nam nudi modna industrija (što je morate se složti zapravo osnova ličnog stila, jer svi mi volimo različite stvari, neke više, neke manje, pa već probran sadržaj od strane urednika časopisa uvek ostavlja tek malo prostora za različitost, koliko god se on trudio u tome), mada bih ovo mogla da svedem pod generalni razlog zašto uopšte ne kupujem časopise. A ima i onaj deo da časopisi treba da oblikuju i edukuju o stilu i trendovima, ali ja to uvek doživim kao nametanje i ograničavanje. Šta ću, volim po svome :) 
  3. Ustisak koji mi je ostao nakon čitanja i prelistavanj F&F je slabo i već viđeno, topla voda. Znate onaj momenat kada neko postane pevačica pa poželi da napravi sve klasične scenarije spotova koje su uradile njene prethodnice jer je oduvek maštala o tome (prepoznajete ih sigurno, jutarnji pod belim čaršavima, večernji pod čaršavima sa naznakama erotike i svećama, pa na livadi, pa u nekom klubu gde svi luduju uz njen novi hit, pa neki romantičan na stanici ili pozorištu/bioskopu, oni se smeškaju i zaljubljeno gledaju, pa kao sa turneje i puta oko sveta, pa u vodi, oko vode, na brodu, itd...), taj rad.
  4. Želim da se po nečemu izdvoji i ubedi me da je bolji od drguih - nije se desilo.
  5. I još dosta razloga, ali ovde ću se zaustaviti. Probajte, vidite, pa odlučite, u svakom slučaju ako kupite u kombinaciji sa Grazijom uživaćete u divnom editorijalu sa ulica Beograda.  A ja ću svoje modne avanture zadržati u okviru stare dobre rutine, kafa plus omiljeni blogovi, začinjeno prelistavanjem novih editorijala bez ometanja reklama i sadržaja koji me ne zanimaju:)